Bardzo przydatnym narzędziem do poznawania opinii, ale także potrzeb i oczekiwań klientów są różnego rodzaju badania internetowe. Najczęściej prowadzone są z użyciem różnego rodzaju mini ankiet, w których klienci odpowiadają na kilka prostych pytań. Celem tego rodzaju badań może być jednak również reklama.
W jaki sposób ankieta może być reklamą?
Reklama firmy w internecie za pomocą ankiet jest nie tylko możliwa, ale – jak się okazuje – również niezwykle skuteczna. Odpowiednio skonstruowane, sugestywne pytania, które odnoszą się do konkretnych towarów i usług, a które wywołują w badanych silne emocje, pozwalają im bardzo łatwo zapamiętać zawarte w pytaniach z ankiety informacje, a co za tym idzie – skutecznie przyciągają ich uwagę do firmy. Tego rodzaju ankiety mogą być umieszczone na stronie internetowej, rozsyłane do klientów drogą mailową, albo być integralnym elementem procesu dokonywania zakupów online.
Sposobem na umieszczenie w sieci konkretnych informacji na temat firmy, jej działalności, lokalizacji i wielu innych są wizytówki w internetowych katalogach wizytówek firm. Dzięki nim (zwłaszcza katalogom branżowym) potencjalni klienci mogą bardzo łatwo znaleźć informacje kierujące ich do konkretnej firmy.